Apollo Sverige - Stockholm

Adress: Ynglingagatan 2, 113 47 Stockholm, Sverige.
Telefon: 771373737.
Webbplats: apollo.se
Specialiteter: Resebyrå, Researrangör.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång.
Recensioner: Det här företaget har 195 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.2/5.

📌 Plats för Apollo Sverige

Apollo Sverige Ynglingagatan 2, 113 47 Stockholm, Sverige

⏰ Öppettider för Apollo Sverige

  • Måndag: 08:30–17
  • Tisdag: 08:30–17
  • Onsdag: 09–17
  • Torsdag: 08:30–17
  • Fredag: 08:30–17
  • Lördag: 10–14:30
  • Söndag: Stängt

Absolut Här är ett utkast till en presentation av Apollo Sverige, skrivet på svenska och formaterat med

👍 Recensioner av Apollo Sverige

Apollo Sverige - Stockholm
Nicke
1/5

Jag är en mycket van resenär som vet vad som är bra, accepterbart och direkt dåligt på ett hotell samt vilken hjälp samt kundbemötande som man kan förvänta sig vid ett reklamationsärende. Har aldrig någonsin blivit så bristfälligt och dåligt bemött av en reklamationsavdelning tidigare, att man inte ens har vett att svara tillbaka på samma språk som resenären skriver är bara det pinsamt. Man får istället för svenskt svar, ett danskt svar tillbaka där personalen dessutom inte ens verkar läsa, bry sig eller kanske ens förstå vad man skriver till dom utan istället bara ger generella och bristfälliga svar tillbaka. Det blev uppenbart att man bara ville lösa ärendet snabbt och att man är totalt ointresserad av att lyssna på kundens upplevelse. Efter att ha reklamerat middagen på ett hotell som var det sämsta som man kan föreställa sig där vi inte åt någonting av så vägrar Apollo att göra en återbetalning för. Maten var så fruktansvärt dålig och hotellet tog även betalt 5 Euro för ljummet kranvatten som skulle vara 5-stjärnigt. Att hotellet för övrigt hade flera stora brister var dom även helt likgiltiga till att lyssna på och ta till sig information av. Jag skulle aldrig reklamera något om det inte fanns en verklig anledning till det och i detta fall så var det som att prata med en vägg som varken svarade på frågorna, och inte ens var villiga till att återbetala middagen som kompensation tillbaka. Att vårt flyg hem även var 8 timmar försenat och att Apollos egen personal dessutom då utlovade gratis flygmat som sedan inte ens fanns var dom även helt likgiltiga till att ge någon ersättning eller ens be om ursäkt för. Dom stängde mitt ärende utan att ens ge mig svar på min fråga om det. Att inte ens ha fått en krona tillbaka efter många mail med min reklamation så kan jag bara varna andra och rekommendera er att boka er resa med en annan seriös resebyrå som lyssnar, bryr sig om, hjälper och värnar om sina kunder som eventuellt råkar ut för tråkigheter under sin semester. Det var sista gången som vi reste med Apollo och jag skäms över deras bristande kundbemötande som jag fick uppleva, det var förbluffande uselt hanterat.

Apollo Sverige - Stockholm
Joakim
1/5

Råkade ut för en stöld på hotellet, låst hotellrum och garanterat någon i personalen på hotellet. Försökt få hjälp av Apollo men blir bemött med misstro osv. Får till svar om jag letat överallt och inte lagt bort klockan. Har full koll på mina saker och vart jag la dem innan vi lämnade hotellrummet.
Tar åter kontakt med Apollo på plats och vill ha ut en representant till hotellet, när väl denne kommer är det ett planerat besök och personen har inte blivit informerad om stölden och vet ingenting. Ska prata med hotellet men jag har inte fått minsta återkoppling vad som sades.
Ringer och vill att en chef återkopplar till mig men hör ingenting, borde ligga i Apollo's intresse att lösa detta då det skett en stöld på hotell som Apollo rekommenderar och har samarbete med.
Men personalstyrkan på Grand Canaria består av ungdomar som glider omkring glassar och själva tror de är på semester.
Aldrig mer Apollo och medarbetare som borde jobba istället för att snapchatta på bussen till och från hotellet.
Uselt skött Apollo!

Apollo Sverige - Stockholm
Herr H.
1/5

Ni suger balle, förlåt uttrycket men ni förtjänar inget annat. Otroligt dålig information, ni tror att folket på plats, vill säga flygplats personal, bussbolag och Hotell.
Flyget inställt, ni väljer inackordering på absolut sunkigaste hotellet ni kunde hitta. Säger att ni fixar mat och Hotell, de flesta hade ej ätit sedan 12 på dagen och får själv bekosta middagen på kvällen.
Ni väljer på morgonen (09.00) att hämta alla till flygplatsen trots svår dimma för att säga att flyget går 13.00, ni väljer att placera oss på en skitig liten flygplatse i fyra timmar, varför?
Jag tror inte att flyget kommer gå kl. 13.00 och kommer uppdatera denna recension om så är fallet.

Kan även säga att hotellet vi sov på luktade rummet så illa, då vi kom stod balkong dörren uppe för att de försökt vädra ut rummet, det var mögel i hallen på betongen, badrummet hade kakel släppt från väggen
Skulle ni själva välja ett hotell som detta?

Skäms!!!

Apollo Sverige - Stockholm
Susanne S.
1/5

INGEN transferbuss till flygplatsen på Fuerteventura

Vi väntade utanför hotellet på transferbussen till flygplatsen, som inte hade anlänt 50 minuter efter utsatt tid. Började bli riktigt nervösa och oroliga över att missa planet till Sverige. Försökte ringa mobilnumret till Apollo (hänvisning med att numret inte hade någon abonnent). Då skickade jag ett SMS via samma mobilnummer. Det hade gått 50 minuter och INGEN information från Apollo om varför det inte hade kommit någon transferbuss. Min sambo sprang in till receptionen. De visste givetvis inte något om bussar från Apollo. Vi funderade på att försöka få tag i en taxi (hotellet ligger långt utanför Corralejo). Det kom en transferbuss från TUI som skulle hämta tyska turister. Sprang fram till busschauffören och frågade om han visste något om transferbussen från Apollo. Det visste han inte och hans buss fylldes med tyska resenärer och deras resväskor. Busschauffören kom fram och sa: "Om ni har väntat i 50 minuter, så kommer det nog ingen buss". Busschauffören erbjöd oss att få åka med honom, för att försöka hinna med planet till Arlanda. När vi kom till flygplatsen fanns INGEN personal från Apollo. Vi lyckades se på en tavla vilka incheckningsdiskar som var för resa mot Stockholm. Vi sprang med resväskorna och hann precis checka in vårt bagage innan diskarna stängdes. Det här var en mardröm att inte veta om man skulle hinna med planet hem. AVSAKNAD av information om att det inte kommit någon transferbuss till hotellet är under all kritik. När vi äntligen kom fram till flygplatsen kom ett SMS om att vi skulle "ha en trevlig eftermiddag" (på danska). Är kund hos Apollo sedan 30 år. Det här var nog den sista gången som jag reste med Apollo!

Apollo Sverige - Stockholm
Carl P.
1/5

Rhodos,
Från Apollo Lägsta klass på bemötande och Service på Levante resort.
Gäller egentligen då till större delen den arbetsledaren på Levante.
Ställ dit en AI dator istället, så gör den garanterat ett bättre jobb.
För den som orkar läsa:)....
Var en vecka på Levante Resort i Kolymbia.
Bokade på telefon också med 4 andra (totalt 8)som vi ville bo nära, (brukar man lösa på plats sades på telefon).
Betalade extra för delvis sjöutsikt.
Å vi såg havet men också en gammal fabrik samt att vi nedanför fick rummen med privat pool. Utsikt inte optimal men balkongen ansåg vi inte gick att använda då man nedanför använde sin privata pool så var det som att kliva in i deras vardagsrum. Dom låg och sov, solade, badade, åt, tittade på film.
Barnen ville inte heller gå ut på balkongen då man det vart väldigt nära dom som låg nedanför som såg rakt upp i skrevet på oss.
Vi hade 4 till i sällskapet som vi ville bo nära, men som bodde i huvudbyggnad.
Vi bad om ett annat rum, vilket som helst men ett annat rum.( givetvis inget med pool nedanför). Samt om möjligt närmare resten av sällskapet.
Hotellet sa att det gick men Apollo måste maila oss.
Ok strax därefter kommer Julia från Apollo som är någon form av arbetsledare förbi i lobbyn.
Så vi ber henne kolla om dom kan byta rummet åt oss, vi nöjer oss med vilket som hellst då vi inte såg ett enda rum med sämre placering.
Själalöst bemötande och insåg direkt att den här personen kommer inte lyfta ett finger.
Meddelar att vi kommer få ett sms. Och vi kan inte kontakta henne direkt påpekar hon på ett konstigt sätt.
Notera vi krävde inget i form av återbetalning, bättre rum el liknande.
Dagen efter kommer sms, Apollo kan inte göra något för att vi ska få ett annat rum.
Vi går upp till receptionen igen, som igen säger att vi vill att ni ska vara nöjda och kan lösa något men Apollo måste maila oss. Bra och normalt bemötande från Levante.
Vi återförmedlar detta till Julia som via sms säger att inget går att göra.
Stöter på Julia i lobbyn som då frågar vad är fel på rummet!
Något som var orsaken till hela ärendet och vi berättade dagen innan. Så det var ju klarlagt att man inte gjort något från apollos sida bortsett från sms at att det inte gick.
Julia säger att på måndag kan jag kolla igen. Men ingen återkoppling fick vi efter det och vår semestervecka rann iväg.

Summerar!
Lägsta klass av bemötande och service.

Fyller absolut noll funktion med personal på plats om ni inte vet vad dom gör förutom urvattnar Apollos varumärke, detta kan ni outsourca till Levante och Nelson som då till synes har en helt annan approach och närvaro.

För mig gör det inget om det kostar extra men jag vill veta vad jag får för pengarna.

Apollo Sverige - Stockholm
Alva B.
1/5

Sjukt besviken på apollos hjälp… missade mitt flyg hem (mitt fel), ringde kundtjänsten och fick absolut ingen hjälp, fick boka nytt flyg 1,5 dag senare boka hotell själv och inte någon hjälp eller ersättning. Även under min semester såg jag ingen apollo personal på hotellet och ingen som hörde av sig och undrade om man behövde någon hjälp eller hur veckan går mm… Detta var första och sista gången jag reser med apollo

Apollo Sverige - Stockholm
Mats G.
1/5

Allmänt dåligt bemötande. Fastnade säkerhetskontrollen på Cypern. När vi kom ut hade transferbussen gått. Vi hittade reseledaren. Men han tyckte att vi fick skylla oss själva när vi kom så sent. Han hänvisade oss till en taxi som skulle betala själva. Dagen efter kom han på att det inte var så bra och erbjud ersättning för taxin. Vi fick dock gå till det hotell som passade honom i stället för att han kom till oss eller swishade beloppet. Vi hade bokat ett hotellrum med havsutsikt, men fick ett med begränsad havsutsikt. Vi fick veta att Apollo inte förmedlar information till hotellet om vilker rum som bokas. Vi fick skälva argumentera för att få rätt rum. Det löstes efter ett par nätter. Med ett sådant upplägg är det bättre att arrangera resan själv. Nyttan med charter saknas därmed. Vi kontaktade Apollo flera gånger efter vi kom hem, men de svarade aldrig.

Apollo Sverige - Stockholm
Ella B.
2/5

Jag och min kompis missade vårt flyg och fick ingen hjälp. Vi blev strandsatta och fick lösa allt själv. Det fanns aldrig nog som jobbade inom Apollo på hotellet. Jag tycker att de bemötte hela situationen väldigt dåligt.

Go up