- Resa & Lär
- Göteborg
- STS Alpresor - Göteborg
STS Alpresor - Göteborg
Adress: Geijersgatan 1b, 411 34 Göteborg, Sverige.
Telefon: 771202020.
Webbplats: alpresor.se
Specialiteter: Resebyrå.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång.
Recensioner: Det här företaget har 25 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.6/5.
📌 Plats för STS Alpresor
⏰ Öppettider för STS Alpresor
- Måndag: 09–17
- Tisdag: 09–17
- Onsdag: 09–17
- Torsdag: 09–17
- Fredag: 09–17
- Lördag: Stängt
- Söndag: Stängt
Absolut Här är en text som presenterar STS Alpresor, skriven på svenska, med formellt tonläge och i tredje person, och med den begärda informationen och
👍 Recensioner av STS Alpresor
John W.
Halva hotellet (som STS driver) drabbades av matförgiftning vilket STS skötte mycket dåligt, dåligt med information osv. Som ersättning erbjöd de till en början 400 SEK per person och dag för att vi inte vågade utnyttja halvpensionen, men i själva verket fick vi bara 150 SEK för 2 dagars utebliven halvpension - 75 SEK per dag!
Om resan går som den skall fungerar de säkert bra, men orimligt dåligt vid problem.
jan E. S.
Hela upplägget och information under vår vandringsresa. Hotell och fantastiska vandringar. Guiden vi fick till vår grupp (blå) var mycket bra.
Personalen STS på plats gör ett bra jobb.
Denise o Janne.
Per S.
Säkert bra resmål och guider, men hela konceptet "Alp Inclusive" är på gränsen till lurendrejeri! Vi sökte precis fram en trevlig skidresa v.9 nästa år och STS Alpresor låg bra till i pris - ända till bokningsproceduren startade. Trots att detta var deras "Alp Inclusive" så måste man t.ex. betala extra för transfer mellan flyplatsen och hotellet (2000kr för en familj på 4) - vem beställer en paketresa med flyg, boende och liftkort och INTE vill ha transfer?
Det blev att vi bokade med en konkurrent istället som hade vettig prissättning från start! Så vi fortsätter att undvika STS Alpresor.
Marie J.
Jag var med om en skidolycka och skadade mig när jag deltog i en organiserad utflykt med STS i St Anton. Jag kunde inte stödja på mitt ena ben och hade väldigt ont. Jag ringde till reseledaren som ledde gruppen och bad om hjälp. Hon hjälpte mig med telnr till fjällräddningen och åkte vidare med gruppen. När jag ringde igen för att jag inte kom ihåg telnr så hjälpte hon mig att ringa. Det hade betytt mycket för mig om reseledaren åkt tillbaka till mig, stannat en stund med mig och hjälpt mig att komma iväg till läkare . Jag kunde inte tänka klart i början pga smärta. Det var en allvarlig skada och jag fick åka hem med hjälp av SOS Alarm. Gruppen kunde ju tex fortsatt åka ihop med den andra gruppen som åkte samma runda och hon åkt ikapp dem till lunchuppehållet, eller att de tog en tidig lunch och samlades där. Enligt STS i Sverige agerade reseledaren helt korrekt. Det kanske var korrekt, men jag vill inte åka med en resebyrå där man verkar sakna empati och omtanke om sina gäster.
Lovisa F.
Ett sällskap på 6 personer bokade resa till Italien med avgång den 14 mars. Den 27 februari (innan UD avrådde) avbokade vi och skulle få tillbaka 75% av pengarna tillbaka inom två veckor. När tre veckor har gått ringer vi och frågar vart pengarna är, vi fick till svar att de kollat med ekonomiavdelningen och pengarna är på väg. En vecka efter det ringer vi igen och frågar vart pengarna är, får till svar att de betalas ut på onsdag för det är endast onsdagar pengarna betalas ut. Ringde veckan efter igen, då var det fel på systemen och ingen kunde veta när pengarna kom, då de av förklarliga skäl hade många utbetalningar på gång. Jag undrade om det inte var läge att börja betala ut fler dagar än på onsdagar, och det betalades tydligen ut fler dagar i veckan helt plötsligt, men görs manuellt och lovades att de jobbade så hårt de kunde för att få ut pengarna.
Förra veckan ringde vi igen, frågade om de kunde se vad fasen det är som händer. Klockan var runt 14, en onsdag, och fick till svar att ekonomiavdelningen gått för dagen.
Märker tydligt att ni jobbar väldigt hårt för att betala tillbaka pengarna!?
Nu har det snart gått TVÅ månader!!
Kommer aldrig, någonsin, ens överväga att åka med er igen.
Johannes S.
Personalen hade ingen aning om lokala kulturen och kunde knappt tyska. I baren som STS äger kunde dom inte heller tyska och det var väldigt dyrt jämfört med lokala priser. Skulle ha gjort ett bättre jobb själv.
Stina K.
Har rest med STS Alpresor flera gånger och ska göra det även i framtiden. Mycket nöjd med deras service och uppskattar deras stora utbud av orter. Kan verkligen rekommenderas!
Lina B.
Jag har rest med STS Alpresor vid flertal tillfällen och har alltid varit väldigt nöjd. Fantastisk service, bästa reseledarna i branschen och hög standard på boende. Jag rekommenderar STS Alpresor!
The Paddan Tour - Göteborg
Strömma Kanalbolaget - Göteborg
Stenpiren Resecentrum - Göteborg
Volvo Cars Visitor Centre - Göteborg
Turistrådet Västsverige AB - Göteborg
Strömma Skärgårdsbåtar - Göteborg
Haga Souvenir shop - Göteborg
Volvo Car Corporation - Göteborg
Besökscentrum - Botaniska trädgården - Göteborg
Israel Tour with Christians - Göteborg
Gothenburg Visitor Centre - Göteborg
GÖTEBORGS TURISTBYRÅ - Göteborg
Rolfs Flyg & Buss - Göteborg